Changing values: what goes, what stays, what comes?

2025-04-24T17:35:22+02:0024. April 2025|Categories: Chart of the week|Tags: , , , , , , , |

Respect, justice and freedom are among the core values of German society. These three principles embody the population's desire for harmonious, fair and self-determined coexistence.

The courage to commit: Do we need more consistency?

2025-04-22T16:11:52+02:0017 April 2025|Categories: Chart of the week|Tags: , , , , , , , |

Commitment is not a question of circumstances, but of will. In a world that is constantly changing, the courage to engage with others can become one of the most important skills in the coming years.

Educational goals: What does the next generation need?

2025-04-15T14:57:31+02:0010 April 2025|Categories: Chart of the week|Tags: , , , , , , , |

What parents want to pass on to their children today has changed noticeably in recent years. While discipline and obedience used to play an important role, values such as responsibility, honesty, health and environmental awareness now take centre stage.

Interpersonal worries: Was everything better in the past?

2025-04-02T10:03:29+02:003 April 2025|Categories: Chart of the week|Tags: , , , , , , , |

The world is changing - and so are our worries. While many fears in interpersonal interactions have decreased over the last 25 years, there is an exciting generation gap: Young people under 35 are more relaxed about many challenges than the 55+ generation. Why is this the case?

The future of travel: where is the journey really going?

2025-03-20T13:43:58+01:0027 March 2025|Categories: Chart of the week|Tags: , , , , , , , |

Travelling will remain a central part of many people's lives in the future. At the same time, however, there is a growing awareness of the challenges facing tourism, such as flight shaming, the boom in private accommodation and the problem of overtourism.

Holidays in Germany: who is travelling where?

2025-03-20T11:36:17+01:0025 March 2025|Categories: Chart of the week|Tags: , , , , , , , |

East Germans favour holiday destinations such as the coasts in Mecklenburg-Western Pomerania, the holiday regions in Brandenburg or the Elbe Sandstone Mountains. West Germans, on the other hand, more often spend their holidays on the beaches in the west of the republic, the Black Forest or the Alps. These results illustrate how strongly travel experiences and regional differences influence the choice of holiday destination.

Travel behaviour of Germans: When do they book and where do they go?

2025-03-20T10:59:47+01:0020 March 2025|Categories: Chart of the week|Tags: , , , , , , , |

Around one in ten German citizens spontaneously decides on a holiday destination and books last-minute trips. Young adults are by far the most likely to react to offers at short notice, while people in all other phases of life are more likely to plan ahead.

Are multiple journeys the new normal?

2025-03-05T13:42:44+01:006 March 2025|Categories: Chart of the week|Tags: , , , , , , , |

Vor zehn Jahren unternahm jeder fünfte Bürger mehr als eine Urlaubsreise. Im letzten Jahr waren es mehr als doppelt so viele. Fast jeder vierte verreiste zweimal, mehr als jeder zehnte dreimal, und jeder zwölfte noch häufiger. Mit steigendem Einkommen nahm auch die Reisehäufigkeit zu: Der Anteil der Mehrfachreisenden war bei Besserverdienenden mehr als dreimal so hoch wie bei Geringverdienenden.

How citizens are looking ahead to 2025: worries, fear and a little hope

2024-12-31T04:37:03+01:002 January 2025|Categories: Chart of the week|Tags: , , , , , , , |

Die Mehrheit der Bundesbürger blickt mit Sorge auf die kommenden zwölf Monate. 63 Prozent der Bevölkerung äußern Ängste und Unsicherheiten, während lediglich 37 Prozent optimistisch in die Zukunft schauen. Dabei zeigen sich Unterschiede zwischen verschiedenen Bevölkerungsgruppen: Frauen bewerten die Zukunft pessimistischer als Männer (+6 Prozentpunkte). Besonders auffällig ist der Unterschied beim Einkommen: Geringverdiener äußern häufiger Sorgen als Besserverdienende (+9 Prozentpunkte).

Leisure time in focus: How money influences our activities

2024-12-15T08:13:15+01:0026 December 2024|Categories: Chart of the week|Tags: , , , , , , , |

Fast die Hälfte der Deutschen (49 %) gibt an, in ihrer Freizeit stärker von kostenpflichtigen Aktivitäten abhängig zu sein, als ihnen lieb ist. Dieses Ergebnis verdeutlicht, dass der finanzielle Aspekt eine zunehmend bedeutende Rolle in der Freizeitgestaltung spielt und für viele ein Spannungsfeld zwischen Wünschen und Möglichkeiten darstellt. Auffällig sind dabei Unterschiede zwischen den Altersgruppen ...

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